ماشین ظرفشویی بوش یکی از محبوب‌ترین برندهای ظرفشویی است. این ماشین ظرفشویی‌ به دلیل کیفیت ساخت بالا، عملکرد مناسب و تنوع بالای مدل‌ها، مورد توجه بسیاری از همشهریان ما در شهر مشهد قرار گرفته است. ابتدا با چند ویژگی مهم این لوازم خانگی پراستفاده آشنا شویم و سپس مهم ترین علل خرابی ظرفشویی بوش را بررسی کنیم. در ادامه نیز خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در مشهد با برند بوش مورد بررسی قرار می گیرد.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد

آشنا سرویس در یک قدمی شما

شما مشتری عزیز میتوانید از این طریق تعمیر مورد نظر خود را ثبت کنید. هزینه عیب یابی در محل توسط متخصصین مجموعه آشنا سرویس 150 هزار تومان می باشد. شما ملزم به پرداخت هزینه برای تعمیر ظرفشویی بوش نمی باشید و تنها هزینه ارسال کارشناس را پرداخت خواهید کرد.

شما می توانید از طریق تیم ما سفارش خود را پیگیری کنید .

ماشین ظرفشویی بوش آلمان چه امکاناتی دارد؟

  • سیستم شستشوی چند مرحله‌ای: ماشین ظرف شویی بوش از سیستم شستشوی چند مرحله‌ای استفاده می‌کند که شامل مراحل پیش شستشو، شستشوی اصلی، شستشوی با آب گرم، آبکشی و خشک کردن است. تمام مراحل بالا در کنار یکدیگر موجب تمیزی ظروف آشپزخانه شما می شود.
  • سنسور تشخیص میزان کثیف بودن ظروف: ماشین ظرفشویی Bosch مجهز به سیستم تشخیص سطح کثیفی ظروف است. این سیستم به طور خودکار میزان آب و مواد شوینده را با توجه به میزان کثیفی ظروف تنظیم می‌کند. همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و مواد شوینده می‌شود.
  • سیستم خشک‌کن سریع: در ماشینی شستشوی ظروف، خشک کردن سریع وجود دارد. که موجب می شود ظروف آشپزخانه بسیار سریع خشک و تمیز شوند.
  • سیستم‌های ایمنی: ماشین ظرفشویی بوش  مجهز به سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند سیستم ضد نشتی، سیستم قفل کودک و سیستم تشخیص نشت آب است. اگر در منزل فرزند کوچک دارید، این ویژگی مزیت های فراوانی برای شما ایجاد می کند.
 
ماشین ظرفشویی بوش

مهم‌ترین علل خرابی ماشین ظرفشویی مدل بوش

با توجه به هزینه های بالای لوازم خانگی در مشهد، باید بیش از پیش به فکر نگهداری و تعمیرات ماشین ظرفشویی خود باشید. عوامل زیر شایع ترین دلایل خرابی این وسیله می باشند.

  • خرابی قطعات داخلی: خرابی قطعات داخلی مانند موتور، پمپ آب، هیدروستات، سنسورها و … از مهم‌ترین علت‌های خرابی ماشین ظرفشویی بوش مخصوصا در مشهد می باشد. همواره سعی کنید در تامین قطعات یدکی از قطعات اصلی ظرفشویی بوش استفاده کنید. در آشنا سرویس مشهد ما علاوه بر ارائه خدمات تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش آلمان، از قطعات با کیفیت خارجی استفاده می کنیم.
  • عدم استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی: سعی کنید به اندازه ظرفیت درج شده بر روی ماشین، داخل آن ظروف کثیف را قرار دهید. همچنین از مواد شوینده با کیفیت و اصل استفاده کنید. همیشه پیشگیری آسان تر و کم هزینه تر از درمان می باشد.
  • مشکلات برقی: مشکلات برقی و نوسانات برقی، یکی دیگر از علل شایع لوازم خانگی و به خصوص ماشین شستشوی ظروف بوش مشهد می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق از محافظ های برق با کیفیت و مخصوص برای لوازم خانگی استفاده کنید. نوسانات برق بیشتر در فصل تابستان در مشهد رخ می دهد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد

ارورهای ظرفشویی بوش

اگر ماشین ظرفشویی بوش شما کد خطایی را نشان می دهد، معمولا یک E با یک عدد، برد کنترل ماشین ظرفشویی مشکلی را تشخیص داده است که باید برطرف شود. در ادامه برخی از کدهای خطا ظرفشویی بوش مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خطای E01: خرابی مدار پمپ یا مشکل گرمایش

این کد معمولا نشان دهنده خرابی در مدار کنترل پمپ روی برد اصلی دستگاه است. در برخی مدل ها، این مشکل می تواند باعث کمبود آب در ماشین ظرفشویی شود که باعث توقف کار المنت گرم کننده و نمایش کد خطا می گردد.

کد خطای  E02 ظرفشویی بوش: خرابی رله گرم کننده یا مشکل گرمایش

این ارور نشان دهنده خرابی رله گرم کننده روی برد کنترل است. در برخی مدل ها، این خطا می تواند به خاطر خرابی حسگر دما باشد. اگر تمایل ندارید از تکنسین متخصص بوش کمک بگیرید، می توانید حسگر دما را تعویض کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود. البته تعویض کل برد کنترل هم گزینه دیگری است.

کد خطای  E03ظرفشویی بوش : خرابی رله گرم کننده کمکی یا خرابی شیر ورودی آب

این کد به احتمال زیاد نشان دهنده خرابی رله گرم کننده کمکی روی برد اصلی است. اما در برخی مدل ها، این کد می تواند به معنای خرابی شیر ورودی آب باشد که باعث می‌شود ماشین ظرفشویی قادر به پر کردن آب نباشد.

اگر ماشین ظرفشویی شما آبگیری نمی کند، می توانید قبل از تماس با تکنسین متخصص بوش برای تعمیر یا تعویض برد کنترل، شیر ورودی آب را تعویض کنید.

ارور ظرفشویی بوش E04 مشکل گرمایش یا آب

کد خطای E04 معمولا نشان دهنده مشکل در سیستم گرمایش است که تشخیص دقیق آن دشوار بوده و نیازمند تکنسین متخصص بوش می باشد. با این حال، در برخی مدل ها این کد می تواند به گرفتگی بازوی اسپری (محل چرخش آب برای شستشو) و نیاز آن به تمیزکاری یا خرابی حسگر جریان آب اشاره داشته باشد.

خطای  E05 خرابی کلید آب یا مشکل شناور

کد خطای E05 به احتمال زیاد نشان دهنده خرابی Triac کلید آب روی برد اصلی دستگاه است .قطعه ای الکترونیکی است که جریان آب را کنترل می کند. با این حال، در برخی موارد، این کد می تواند به خرابی شناور یا خرابی سوئیچ شناور نیز اشاره داشته باشد. شناور قطعه ای است که سطح آب را در ماشین ظرفشویی تشخیص می دهد. سوئیچ شناور نیز بر اساس موقعیت شناور، جریان برق را قطع و وصل می کند.

 E06 در ظرفشویی بوش: خرابی قفل درب یا خرابی سنسور آب

این کد خطا بسته به مدل ماشین ظرفشویی شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی دو حالت وجود دارد:

  1. خرابی قفل درب: احتمال این که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده باشد، بیشتر است.
  2. خرابی سنسور آب: این سنسور کیفیت آب را بررسی می‌کند.

بررسی سنسور آب نیازمند باز کردن کامل ماشین ظرفشویی است و بهتر است توسط تکنسین تعمیر انجام شود.

خطای E07 مشکل خشک کردن

این کد نشان دهنده وجود مشکل در سیستم خشک کردن است. دو احتمال اصلی برای بروز این خطا وجود دارد:

  1. خرابی فن خشک کننده: فن خشک کننده وظیفه گردش هوای گرم داخل ماشین ظرفشویی را برای خشک کردن ظروف بر عهده دارد.
  2. مشکل در سیم کشی: سیم کشی بین برد کنترل و فن خشک کننده ممکن است دچار مشکل شده باشد.

هزینه تعمیر ظرفشویی Bosch بوش مشهد چقدر است؟

تعیین دقیق هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش دشوار است، چرا که به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مدل ماشین ظرفشویی: مدل های مختلف بوش قطعات و سیستم های مختلفی دارند و هزینه تعمیر آنها نیز متفاوت است.
  • مشکل ماشین ظرفشویی: عیب یابی مشکل اولین قدم برای تعیین هزینه تعمیر است. عیب یابی می تواند ساده یا پیچیده باشد و برحسب پیچیدگی آن، هزینه متفاوت خواهد بود.
  • قطعات یدکی مورد نیاز: اگر برای تعمیر ماشین ظرفشویی به قطعات یدکی نیاز باشد، هزینه آن به نوع و نایابی قطعه بستگی دارد.

برای تخمین دقیق تر هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود، بهترین کار این است که با کارشناسان ما در آشنا سرویس تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: تعمیر لباسشویی بوش در مشهد

 

چند نکته برای جلوگیری از خرابی دستگاه ظرفشویی BOSCH

در جدول زیر مهم ترین نکات پیشگیری و استفاده از ماشین ظرفشویی آمده است.

نکته اول

از مواد با کیفیت و در جه یک در شستشوی ظروف به وسیله ماشین استفاده کنید. هزینه بیشتر باعث عمر طولانی تر دستگاه ظرفشویی بوش می شود.

نکته دوم

ظروف را به صورت صحیح و اصولی در ماشین قرار دهید. بارگذاری و قراردهی بیش از ظرفیت ماشین ظرفشویی باعث کمبود فضا برای گردش آب و مواد شوینده می شود. این امر علاوه بر تمیز نشستن ظروف باعث خرابی زود هنگام این وسیله کاربردی در منازل می گردد.

نکته سوم

باید ماشین ظرفشویی را بعد از هر بار استفاده بازرسی و تمیز کنید. فیلترها بعد از مدتی رسوب و چربی گرفته و باید تمیز شوند. مسدود بودن فیلترها باعث کثیفی ماشین ظرفشویی و از کار افتادن ماشین می شود.

نکته چهارم

حتما از محافظ برق مطمعن در ورودی برق ساختمان و یا ورودی برق ظرفشویی بوش مشهد استفاده کنید. بهترین محافظ برق ماشین ظرفشویی در حال حاضر برند jbh و یا پارس الکتریک می باشد.

 

بهترین مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در شهر مشهد

در نیاز به عیب یابی یا تعمیرات لوازم خانگی خود اعم از عیب یابی یخچال های سامسونگ و یا یخچال و فریز الجی در مشهد با شماره تماس 05137022  – مرکز خدمات فنی آشنا سرویس واقع در بلوار ابوطالب – نبش ابوطالب 30 تماس حاصل فرمایید. این مرکز با بهره گیری از متخصصین برتر در شهرستان بزرگ مشهد و ارائه قیمت های منصفانه یکی از بهترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی و ظرفشویی می باشد.

سوالات متداول تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد

مزایای استفاده از نمایندگی ماشین تعمیر ظرفشویی بوش در مشهد آشنا سرویس چیست؟

  • استفاده از قطعات یدکی اصل و اورجینال
  • تعمیر توسط تکنسین‌های مجرب
  • ارائه خدمات در محل
  • ضمانت خدمات
  • قیمت مناسب

مراحل تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد چگونه است؟

  • ثبت درخواست آنلاین یا تلفنی
  • اعزام تکنسین در کوتاه ‌ترین زمان ممکن
  • عیب ‌یابی دقیق دستگاه
  • ارائه برآورد هزینه
  • تعمیر دستگاه در صورت تأیید مشتری
  • ارائه ضمانت خدمات

هزینه تعمیر ظرفشویی بوش در مشهد چقدر است؟

هزینه تعمیر به نوع خرابی، مدل دستگاه و قطعات مورد نیاز بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه تعمیر، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا این خدمات شامل گارانتی می‌شود؟

بله، تمامی خدمات تعمیر ظرفشویی بوش توسط ما دارای گارانتی یک ساله می باشد.

نحوه ثبت سفارش تعمیر ظرفشویی بوش چگونه است؟

شما می‌توانید به صورت آنلاین یا تلفنی درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و برای اعزام تکنسین در محل هماهنگی لازم را انجام خواهند داد.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]